Christmas Eve

När julbordet var sådär halvfärdig dukat & tomten som välkomnade oss hem till min kära moster.
Vårt senaste tillskott i vårt stora släktträd, lilla 8 veckor gamla Ebba. 
Alla skulle vara involverade att göra julmaten, det tog sin lilla tid. & eftersom man vet om att man kommer äta tills man mår illa är man snäll & äter ingenting innan. Så hungriga var vi allt!
I hungersnöden bestämmer vi småttingar oss för att ta ett kort tillsammans. & nu kanske ni förstår varför jag är som jag är? Här står vi från yngst till äldst. Hanna 7 år, Sarah 9 åt, Evelina 12 år, Anton 14 år, Albin 14 år (de är till och med födda på samma dag, imagine that?), Emelie 15 år, Moi 17 år & sist Emma 20 år. Detta är bara min mammas sida, men ack så fina vi är!
Tomten kom inte till oss i år för han hade för många hus att gå till, så Hanna fick agera tomte(tomtemor?).
Vi åt såklart i stora lass, alla hade matkoma & vissa utav oss hade det lite mer än andra. 
Eftersom Hanna självklart läser så perfekt, men inte så fort. Så fick jag vara hennes högra hand & läsa på paketen när vi hade julklappsutdelning. & undertiden serverades det 100 olika sorters godis olika släöktingar gjort. Med andra ord var det en riktigt bra julafton. Jag kan inte vara något annat än nöjd, men framför allt var det helt underbart att fira det med världens bästa släkt. För det är vi verkligen, en riktigt perfekt kombo är vi!
Guldklimpar | |
Upp